Vezetek,írok és fényképezek

Kismotoros kirándulások-túrák Nógrád,Heves,Borsod és Pest megye útjain.

A Találkozó honlapja

Videó

Tamás videói

Babetta Banális

Hozzászólások

  • vermes tibi: Örömmel látom, hogy nem halt meg az oldal. Nekem sokat jelent ez a blog, ennek hatására kezdtem ko... (2017.02.19. 19:20) Tároló mélyén..
  • ilaris: Nekem az első kép van letöltve Feriről....... Néha előkeresem.... megnézem... Ő mindig Bab... (2016.09.10. 10:16) Délutáni mopedezés
  • ilaris: 2016 09 10 Nosztalgiáztam egy keveset.. Végig néztem pár videót- olvasgattam a beszámolókat.. N... (2016.09.10. 10:11) Bec-kút (kimotoroztam a Mátrába...)
  • hobbymotoros: Na végre! Jó látni, hogy még él a blog! Jó volt olvasni e rövid sorokat, és látni a visszatérést. (2015.03.29. 17:49) Mopedeztem...,túl az első 20 kilométeren
  • hobbymotoros: Feri, nem hajtod már a Babettát? Tavaly télen kedvenc elfoglaltságom volt visszaolvasgatni a remek... (2014.12.13. 16:36) Kettőszázhetes

1.Babetta Banális

pappferi 2011.05.17. 20:14

170 kilométer...7-8 óra úton töltött idő...egy tank(3 liter)üzemanyag...

Kezdem az elején.

Alig több mint egy hónapja két fórumtársunk fejében megszületett egy Babettás találkozó gondolata,hogy kilépjünk a virtualitásból és személyesen is találkozzunk,mopedeinkkel vagy akár azok nélkül.

Szabó Tamás és Fodor László

Gondolatot tettek követték. Rövid idő alatt nevet is kapott,időpontot és helyszint.

1.Babetta Banális-Mátyásföld ,Erzsébet liget

Nekem pedig megszületett a kihívás. Játszottam a gondolattal,hogy elmegyek a találkozóra de ekkora távolságot még nem tettem meg mopeddel. (voltak olyan 20-30-50-60 kilométerek) Milyen lehet,mennyire fárasztó egy ilyen út,mekkora távolságot célszerű megtenni egyszerre? Mi nem terheli még annyira a motort?

Nekifogtam "tesztelni" és határozott uticéllal elmentem nagyobb távolságokra,lásd "Moped túra" és gyűjtöttem a tapasztalatokat a Babetta viselkedésével meg a saját tűrőképességemmel kapcsolatban.

Terveztem az útvonalat és a szerzett tapasztalatok alapján résztávokra bontottam.20-30 kilométer vagy 50-60 perc menetidő egyhuzamban,ennyit tartottam optimálisnak.

Induljak vagy mégsem? A találkozó napját megelőző éjszaka zuhogott az eső és nagy volt az esélye az itthon maradásnak,mégis teletankoltam és összekészítettem a szerszámokat,esőruhát,tartalék üzemanyagot.

Ébredés,kávé,töprengés és félhét után elindulok..

 

Nagybátony-Jobbágyi-Palotás-Verseg-Kartal-Aszód-Gödöllő-Kerepes-Mátyásföld

Forgalommentes a 21-es út Jobbágyiig zavartalanul hasítom ketté a víztócsákat és azon gondolkodom,hogy az útvonal egy része teljesen ismeretlen nekem.Elérem az első tervezett pihenőt és elfordulok Palotás felé az ismeretlen úton. Forgalom alig van és szépen süt a Nap,melenget egy kicsit. Templomba haladó embereket látok leginkább a falvakban amiken áthaladok.

Kartal-újabb pihenő és megint eltelt egy óra,megint megtettem 26 kilométert,megérdemelek egy kávét.Haladni kell ezért indulok is tovább,hamarosan átgurulok Aszódon és irány Gödöllő felé.Nem megyek sokat,meg kell állnom,mert éhes vagyok.Berágom a szendvicseket iszózok és megcélzom Budapestet. Gyorsan elérem Cinkotát,sejtésem sincsen merre van a találkozó helyszine,de gondolok egyet és befordulok balra. Hihetetlen két kis utcácskát tévedtem,behajtok egy parkba,leállítom a motort és ahogy körbenézek meglátom flaci Babettáját egy kicsit távolabb.Ő és babszis28 már ott voltak szabodudi társaságában.Laci egy korábbi igéretével fogadott amit én már el is felejtettem,nevezetesen,hogy nekem adja az üléshuzatát mint legmesszebbről érkező márkatársnak.Lassan érkeztek a többiek is subaaa aztán tiger hasított be egy éles fordulóval,jött melonland207,schwarz210 és kelsza.

Összejöttünk,beszélgettünk,tapasztalatokat cseréltünk,nézegettük egymás motorjait,készítettünk néhány közös fényképet.

 

 

 

Vonultunk egy kicsit és kipróbáltuk egymás motorjait.

 

 

Nekem Gergő kettőtizesével volt szerencsém mennem egy kört és sokkal komfortosabb mint a kettőszázhetes. ( ja és mennyit el tud menni elzárt benzincsappal...)

Közben pedig készült az igen ízletes ebéd....

 

...amit Balázs és Laci készített.

 

Volt egy kis alkatrész adás-vétel..

  

...és azt vettem észre,hogy elrepült az idő ami jó társaságban nem meglepő.

Indulnom kell,mert előttem van még több mint nyolcvan kilométer.Gyors búcsúzás,Laci ötletére a többiek megszavaznak nekem egy üveg italt,Gábor készít egy videót az indulásról és Balázs a Babettámra nézve felteszi a kérdést: "nem laza az a lánc?" Talán odafelé megnyúlt egy kicsit és valóban laza,de gondolom jó ez így.Tamástól kapok egy névjegyet,hogyha bármi történne akkor jönnek és segítenek.Elindulok.Cinkotán egy telepített sebességmérő érzékeli a mozgásomat és kényelmes utazótempóban 33 km/órát jelez.Lassabban jutottam ki Budapestről mint ahogy bejutottam,valahogy több volt a piros lámpa.

A láncomat nem jól gondoltam.... Kerepesen egy buckán ledobja a láncot,itt még visszarakom a helyére de nem jutok messzire,mert Gödöllőn egy vasúti átjáróban újra leugrik.Nincs mese,elő a szerszám és egy kis láncfeszítés.Aszód előtt csörög a telefon ezért gyorsan megállok.A családom hiányol és érdeklődnek,hogy merre tartok éppen.

Nem igazán tudom mennyi benzinem van még de van nálam fél liter vésztartalék ezért nem igazán aggódom.Gondoltam,ha elérem a tartalékot akkor majd beleöntöm a tankba és kalkulálok tankolás ügyben.

Tartalékra váltottam,megállok és "tankolok"

 

Egy régi híd amit odafelé láttam és megtetszett,most van egy kis időm közelebbről is megnézni.Van 1 liter benzinem,nem kell benzinkutat útba ejtenem,mert alig több mint 30 kilométer van hátra az útból.Újra Jobbágyi.A benzinkútnál megállok és kicserélem a kiégett hásó lámpám izzóját. ( visszatérő probléma időnként)

Erős és hideg oldalszélben,esőpermetben folytatom az utam,szerencsére melegen vagyok öltözve ezért nem fázok.

 

A 21-es út két oldalán már látom a hegyeket,nemsokára hazaérek.

Beérek Bátonyterenyére és fülig ér a szám,sikerült megcsinálnom,hazaértem.

Élmény volt ez a nap. Az út minden fáradalmával,a találkozó ami nívós helyszinen került megrendezésre,az igazán profi és példamutató szervezés,a jó társaság akikkel öröm volt személyesen is megismerkedni.

Az első volt és én személy szerint remélem,hogy lesz 2. Babetta Banális is!

Még egy gondolat.Kicsit irigylem a Budapesten és a vonzáskörzetben lakókat,mert ők gyakrabban össze tudnának jönni egy kis Babettázásra.

 

Címkék: túra találkozó babetta banális 207

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://babetta207.blog.hu/api/trackback/id/tr312912024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tiger1342 2011.05.18. 09:27:50

Ferikém, ez a fogalmazás nagyon ott van!!!
Átéltem Veled az utat, pláne, hogy ismerem is azt a szakaszt...
Szerintem következhet a közös Babetta túra, amit Te szervezel!! :DD
süti beállítások módosítása