Vezetek,írok és fényképezek

Kismotoros kirándulások-túrák Nógrád,Heves,Borsod és Pest megye útjain.

A Találkozó honlapja

Videó

Tamás videói

Babetta Banális

Hozzászólások

  • vermes tibi: Örömmel látom, hogy nem halt meg az oldal. Nekem sokat jelent ez a blog, ennek hatására kezdtem ko... (2017.02.19. 19:20) Tároló mélyén..
  • ilaris: Nekem az első kép van letöltve Feriről....... Néha előkeresem.... megnézem... Ő mindig Bab... (2016.09.10. 10:16) Délutáni mopedezés
  • ilaris: 2016 09 10 Nosztalgiáztam egy keveset.. Végig néztem pár videót- olvasgattam a beszámolókat.. N... (2016.09.10. 10:11) Bec-kút (kimotoroztam a Mátrába...)
  • hobbymotoros: Na végre! Jó látni, hogy még él a blog! Jó volt olvasni e rövid sorokat, és látni a visszatérést. (2015.03.29. 17:49) Mopedeztem...,túl az első 20 kilométeren
  • hobbymotoros: Feri, nem hajtod már a Babettát? Tavaly télen kedvenc elfoglaltságom volt visszaolvasgatni a remek... (2014.12.13. 16:36) Kettőszázhetes

Somoskő

pappferi 2012.11.06. 19:25

Laci barátomnak van egy igéretem,hogy végigjárom a salgótarjáni autókereskedéseket egy bizonyos autótipus miatt.

DSCF8737.JPGEzzel a céllal tolom elő a kettőszázhetest délelőtt és elindulok Salgótarján felé.

Útközben megállok és tele tankolom a gépet. Hamarosan elérem a várost és megyek kereskedéstől-kereskedésig.A negyedik után közel járok Somlyóbányához ezért gyorsan elhatározom,hogy felmegyek addig a városrészig.

Miért is érdekes?  Régi képeken látható egy völgyhíd amit betemettek és látható a nyomvonala.

Elindulok és meredek szerpentinek fogadnak,néha pedáloznom kell egy keveset,aztán felérek. Egy hölgy állít meg a buszmegálló után és azt mondja,hogy ne menjek tovább ha nincs jogsim,mert fent rendőrök vannak.

DSCF8740.JPGElég nekem a megálló,szép a kilátás. Egy régi ismerősömmel is találkozom,beszélgetünk kicsikét.

DSCF8741.JPGElindulok lefelé,megkeresni a nyomvonalat ami a Völgyhíd utca végétől érhető el. Az utca végétől sáros,de még motorozható az út,aztán egyre szűkebb és füvesebb lesz...,visszafordulok. Figyelmetlenségemnek köszönhetően két olyan kátyút fogtam,hogy azt hittem kiszakad az első teleszkóp. A fenébe ez nem hiányzott....

Lefelé ereszkedek a kanyargós úton,meg állok és gondolkodom...,szép őszi idő van mopedezni kell még.

Somoskő lesz a célpontom,áthajtok a városon és az országhatár felé veszem az irányt.

DSCF8743.JPGPici alagút...,tekintélyt parancsoló mély hangja van benne a kettőszázhetesnek.


Nem sietek...,a Tóstrandig jutok ami Salgótarján határában van. Leülök,cigarettát gyújtok,lazítok,bámulom a vadkacsákat és a horgászokat,közben készítek néhány képet.

DSCF8744.JPG

DSCF8745.JPG

DSCF8746.JPG

DSCF8747.JPG
Mopedre fel!! Jól érzem magamat az úton annak ellenére,hogy hűvös,erős szél fúj viszont néha előbújik a napocska rövid időre. Somoskőújfaluban a telepített sebességmérő 28km/órát mutat lejtőn lefelé...,tépem az aszfaltot.

DSCF8748.JPGBalra....

DSCF8749.JPGCélpont...,Somoskői vár még egy kicsit odébb.

DSCF8751.JPGKitekertem...,meredek utca vezet a várig,de a várak már csak ilyenek,hegyre építik őket.

DSCF8750.JPGKorlát másik oldala már Szlovákia.

DSCF8753.JPGSomoskői vár

DSCF8752.JPGPetőfi-kunyhó

DSCF8756.JPGSzemben a Salgó-vár

DSCF8754.JPGPihenŐ

DSCF8759.JPGHarangláb

Legurulok a meredek utcán és kigondolom,hogy elmegyek Eresztvényig,de nem aszfalton hanem a Petőfi-sétányon haladva.

DSCF8760.JPGLassan haladok...,gyönyörű környezetben a kettőszázhetes

DSCF8761.JPG3,5 kilométer sáros út vége,elérem Eresztvényt. Van itt a sípálya mellett egy szebb időket megélt turistaház ahol pezsgő élet folyt hajdanán. Gyerekkori emlékeim szerint nagyon jó meleg volt benne és finom volt a teájuk.

DSCF8762.JPGArrafelé indulok avar borította utakon.

DSCF8763.JPG

DSCF8764.JPG

DSCF8765.JPG

DSCF8766.JPGDornyai turistaház. Most így néz ki...,lerombolja az idő és az emberi nemtörődömség.

DSCF8767.JPGKipróbálom...,újabb 3,5 kilométer zöld jelzést követve.

Megyek kb 300 métert jó minőségű földúton,aztán újabb 300-at agyagos,erősen felázott,keréknyomokkal tarkított úton legtöbbször keresztbe-hosszába...,visszafordulok.

DSCF8768.JPGSzusszanunk.

DSCF8769.JPGÚjra aszfalton...

DSCF8770.JPG

DSCF8771.JPGSalgóbányai elágazó...,vízgyűjtő

DSCF8772.JPGSomoskőújfalu vasútállomás. Eljátszottam a gondolattal,hogy versenyre kelek a vonattal egészen Nagybátonyig,de el is vetettem rögtön,mert Salgótarjánban még dolgom van. Majd legközelebb...

DSCF8773.JPGSalgótarján,elkerülő út

DSCF8774.JPGUtolsó kereskedés előtt a kerékpárúton. Laci!  Nem jártam sikerrel.

DSCF8775.JPGKilencven...

DSCF8776.JPGSikerült jól összesározni,mert nem válogattam az utak minőségében,többször is földútra merészkedtem. Nem bánom,jó kis gurulás volt gyönyörű tájakon.

Imádom ezt a kismotort. Egy hónapnyi állás után előtolom,rögtön gyújt és hiba nélkül le tudok gurulni vele ilyen 70-80 kilométeres utakat.

TÉRKÉP

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://babetta207.blog.hu/api/trackback/id/tr794893923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

colmartinen 2012.11.07. 12:16:08

Nagyon szép útleírás, gyönyörködve néztem, én az Alföldön lakom, nem látok hegyet. Én is imádom a Babettám, pont ilyen az enyém is. Köszönöm ,hogy megnézhettem :Márta

pappferi 2012.11.08. 21:28:56

@colmartinen: Örülök,hogy elnyerte a tetszésedet,valóban gyönyörű vidék,jó bebarangolni ezzel a kismotorral.
süti beállítások módosítása