Vezetek,írok és fényképezek

Kismotoros kirándulások-túrák Nógrád,Heves,Borsod és Pest megye útjain.

A Találkozó honlapja

Videó

Tamás videói

Babetta Banális

Hozzászólások

  • vermes tibi: Örömmel látom, hogy nem halt meg az oldal. Nekem sokat jelent ez a blog, ennek hatására kezdtem ko... (2017.02.19. 19:20) Tároló mélyén..
  • ilaris: Nekem az első kép van letöltve Feriről....... Néha előkeresem.... megnézem... Ő mindig Bab... (2016.09.10. 10:16) Délutáni mopedezés
  • ilaris: 2016 09 10 Nosztalgiáztam egy keveset.. Végig néztem pár videót- olvasgattam a beszámolókat.. N... (2016.09.10. 10:11) Bec-kút (kimotoroztam a Mátrába...)
  • hobbymotoros: Na végre! Jó látni, hogy még él a blog! Jó volt olvasni e rövid sorokat, és látni a visszatérést. (2015.03.29. 17:49) Mopedeztem...,túl az első 20 kilométeren
  • hobbymotoros: Feri, nem hajtod már a Babettát? Tavaly télen kedvenc elfoglaltságom volt visszaolvasgatni a remek... (2014.12.13. 16:36) Kettőszázhetes

Téli túra (Kimotoroztam a Mátrába 2.)

pappferi 2012.02.07. 15:21

Terveztem egy téli kirándulást a kettőszázhetessel és ma szép volt az időjárás.

Indulok is a Mátra felé és tervezem,hogy bejárom a Nagybátony-Szorospatak-Mátraalmás-Szuha-Gombás tó(Szuha)-Dorogháza Újtelep-Nagybátony útvonalat újra.

Elhagyom a várost Szorospatak felé. Letúrt,felsózott havon megyek és itt-ott már érezhető a só "jótékony" hatása,nyomot kell találnom,mert tolja az eleje a fellazult részeket.

Nehéz vezetni ilyen minőségű úton. Ugyan meddig tudok elmenni,hol kell majd visszafordulnom?

A Szorospatak előtt található emelkedőt úgy tudom leküzdeni,hogy leszállok a motorról és feltolom egy kis gáz segítségével. Máshogy nem ment,mert mindig keresztbe fordult.

Ifjúsági-tábor Szorospatakon. Motoros találkozó helyszine augusztsban,de most kihalt.

Hosszú emelkedőn haladva töröm a havat és nem tudom eldönteni,hogy az út közepén jobb haladni,vagy valamelyik keréknyomban.

Alapjáratos pihentetésre álltam itt meg Kékestető felé haladva néhány hónapja. Most is ráfér a motorra,sokat pörgött felfelé,sokszor feleslegesen. Gyorsan visszahűl a hidegben.

Bec-kút,erdei pihenőhely...

...jéghideg,tiszta forrásvízzel.  Nem iszok most belőle,kihagyom.

Kanyargós utak az erdőben,amelyeken jókat lehet motorozni..

...néhol hatalmas fákkal. Ez a fénykép is volt már.

Sárgák,ha találkoznak...,a kettőszázhetes és az Lkt.

Fakitermelők ülnek a tűz körül és falatoznak. Jó emberek,Barátaim,beszélgetünk egy kicsit és melegszem a tűznél.

Elköszönök és töröm tovább a havat,haladok Mátraalmás felé. Addig jó ameddig lendületben van a kettőszázhetes,gond nélkül leküzdi az emelkedőket,de néha megbicsaklik a "nagy" tempónál. Lábak gyorsan le a talajra,stabilizálom a mozgását,a pedált tekerve óvatosan gyorsítok,hogy ne pörögjön ki a hátsó kerék és kezdem elölről.

Lefelé menni sem egyszerű. Kisfiam mondja mindig,hogy: "apa,egyszer el fogod dobni a fényképezőgépet.." 

Most majdnem sikerült is...

Megállok és összeszedem magamat,fújok egyet,akksit cserélek és fényképezek.

Mátraalmás...

...újra itt vagyok. Alig van mozgás a településen csak egy őrült Babettást látni.

Elidőzök egy kicsit,pihenek,közben pedig gondolatok pörögnek a fejemben,emlékek között "turkálok",kérdések fogalmazódnak meg.

Miért csinálom? Hiszen normális ember ilyenkor ki sem dugja az orrát a meleg szobából.  Miért nem egy nagyobb motorral? Ezzel a kismotorral az igazán kihívás,a majdnem veteránkorú kettőszázhetesnek és nekem is.  Már nem fáradok el nagyobb távolságokon sem,mint eleinte előfordult és a látnivalók kárpótolnak.

A Barátaim készülnek egy Mátra(Kékes)-túrára tavasszal. Szerepeljen-e az útvonalban Mátraalmás?

A buszjárat miatt aszfalt szinű úton ereszkedek le Szuha felé és közben kigondolom,hogy elmegyek még a Gombás tóhoz,megéri a kitérőt.

Nahát! Megszépült a környezet.

Befagyott a tó vize,akár korcsolyázni is lehetne rajta. Nem hoztam magammal és tudatosul bennem,hogy szerszámot sem. Hűséges csavarhúzóm van csak nálam,vagyis a kosárban..

Lefényképezem a kettőszázhetest...

...és a kettőszázhetes is engemet. Elvagyok néha...

Már órák óta a hegyekben vagyok,ideje lesz hazaindulni. Nyergelek és visszaindulok Szuha felé,átgurulok a falu hosszú főutcáján,ami végig lejt. Egyszer meg kell próbálnom felfelé is,mert eddig kivétel nélkül a hegy felől értem el Szuhát.

Elkerülöm Nemtit és Dorogháza-Újtelepen keresztül érem el a 23-as utat.

Maconkai tó. Elfér a kettőszázhetes a kietlen parkolóban.

Útközben egyetlen motorossal sem találkoztam,pedig jó lett volna egy másik ilyen bolondot látni,mint amilyen én vagyok. Mindenesetre feledhetetlen élmény volt ez a 35-40 kilométer télen,havas erdei utakon a Mátrában.

A kettőszázhetes jól bírja a hideget az összefagyott alkatrészei ellenére is. A fékek,fékbowdenek működnek rendesen,a rárakódott hó nem zavaró tényező. Motor szépen működik,pedig nem változtattam semmit a beállításon,úgy megy mint nyáron szokott. A tengelykapcsoló pofákat,rugókat most megviselte a túlpörgő kerék és a sok játék a gázkarral,hangja lett neki.

Jól teljesített már megint,de belegondolva egy gyertyát sem tudtam volna kiszerelni csavarhúzóval...

 

Címkék: tél túra moped babetta

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://babetta207.blog.hu/api/trackback/id/tr304075394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása