Vezetek,írok és fényképezek

Kismotoros kirándulások-túrák Nógrád,Heves,Borsod és Pest megye útjain.

A Találkozó honlapja

Videó

Tamás videói

Babetta Banális

Hozzászólások

  • vermes tibi: Örömmel látom, hogy nem halt meg az oldal. Nekem sokat jelent ez a blog, ennek hatására kezdtem ko... (2017.02.19. 19:20) Tároló mélyén..
  • ilaris: Nekem az első kép van letöltve Feriről....... Néha előkeresem.... megnézem... Ő mindig Bab... (2016.09.10. 10:16) Délutáni mopedezés
  • ilaris: 2016 09 10 Nosztalgiáztam egy keveset.. Végig néztem pár videót- olvasgattam a beszámolókat.. N... (2016.09.10. 10:11) Bec-kút (kimotoroztam a Mátrába...)
  • hobbymotoros: Na végre! Jó látni, hogy még él a blog! Jó volt olvasni e rövid sorokat, és látni a visszatérést. (2015.03.29. 17:49) Mopedeztem...,túl az első 20 kilométeren
  • hobbymotoros: Feri, nem hajtod már a Babettát? Tavaly télen kedvenc elfoglaltságom volt visszaolvasgatni a remek... (2014.12.13. 16:36) Kettőszázhetes

Péntek délután-Mátraalja

pappferi 2012.03.02. 21:35

 Péntek délután...

A lányok elengednek és három óra után elindulok motorozni a Mátra felé,de előbb tankolok. Felhasználom az utolsó féldeci olajat 2 liter benzin kiséretében. (1:40)

Szuha felé haladok,"megmászni" a főutcáját,mert eddig csakis lefelé volt szerencsém végigmenni rajta. Tervem a Gombás-tó Szuha határában és ezt a 15 kilométert egyben akarom lemotorozni.

Alig fél óra alatt oda is érek,megküzdve a végig emelkedő főutcával.

A tavacska vize még mindig jéggel borított,de a hó már elolvadt.

Úgy terveztem,hogy elmotorozok Parádsasvárig. Tovább indulok egy erdei úton,ami a vízátfolyások miatt néhol eléggé sáros. Egy ilyen sáros részen csúszkálva egyszercsak leesik a lánc... A fenébe,már megint megnyúlt... Burkolat leszerel,visszateszem és megyek tovább.

Patakok,hidak,keskeny erdei utak,hatalmas fák...

A motor előtt,ott távol Kékestető...

Beértem Parádsasvárra,dobok egy cigiszünetet,a háttérben Kékestető...

Rendezett,szép,tiszta település. Legurulok a hegyről,megyek a 24-es út felé.

Parádsasvár-Kastélyszálló

24-es út..

A fejemet kellene falba verni,de legalábbis egy ilyen útjelző táblába. Miért nincs kedvem visszafelé menni???
Ha jobbra fordulok akkor a Mátra-nyergen keresztül Galyatető felé hazajutok,balra pedig Recsk felé úgyszintén. Jobbra indulok el,de a következő pillanatban veszek egy csendőrkanyart és hajtok Parád felé.

Parád. Nem akartam megállni,de éppen itt ledobta megint a láncot. Szerelnem kell,most feszítek is rajta egy kicsit. Hamarosan sötét lesz és akkor már nem akarok ezzel bíbelődni.

Gyorsan végzek és haladok tovább az úton. Parádfürdőn áthajtva végig érzem a jellegzetes parádi víz illatát...

Védett gesztenyesor Parádfürdő és Recsk közötti út mentén. Hihetetlenül öreg fák...

Recsk-Pannónia Park

Amikor megláttam a "Pancsikat",fékeztem olyat,pedig a fékjeim már a végét járják...

Útválasztó. Mátraballa már csak 10 kilométer,nézelődök egy kicsit és indulok tovább.

De itten megállok...

Nem régen jártam erre,csak a másik irányban haladtam,de most lefelé ereszkedve Mátraderecskén,észrevettem a temetőt. Közvetlenül a járda mellett,elkerítetlenül,régi sírkövekkel.

Egyre kevesebb a fény,lassan sötétedik. Kipányvázott lovak,villanypásztor mögé zárt szarvasmarhák kisérnek utamon. Közben látom a Mátra vonulatait,most még nem olyan távol a csúcssal..

Éppen felkapcsolják a közvilágítást amikor beérek Mátraballára...

...megállok és nem a fénykép kedvéért. Belehúzok mindent mindenbe,mert már hideg van.

Szépen sütött a Nap amikor elindultam és viszonylag meleg is volt,de csalóka még az idő.
Felöltöztem rendesen biztos ami biztos..

Teljes a sötétség,de mégis,újra Nógrád megyében vagyok és már csak tizenvalahány kilométerem van hazáig.

Jó kis kör volt,nem túlságosan nehéz utakon,gyönyörű tájakon.

Térkép

Címkék: mátra túra parádsasvár recsk moped babetta parád 207

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://babetta207.blog.hu/api/trackback/id/tr874285261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása