Vezetek,írok és fényképezek

Kismotoros kirándulások-túrák Nógrád,Heves,Borsod és Pest megye útjain.

A Találkozó honlapja

Videó

Tamás videói

Babetta Banális

Hozzászólások

  • vermes tibi: Örömmel látom, hogy nem halt meg az oldal. Nekem sokat jelent ez a blog, ennek hatására kezdtem ko... (2017.02.19. 19:20) Tároló mélyén..
  • ilaris: Nekem az első kép van letöltve Feriről....... Néha előkeresem.... megnézem... Ő mindig Bab... (2016.09.10. 10:16) Délutáni mopedezés
  • ilaris: 2016 09 10 Nosztalgiáztam egy keveset.. Végig néztem pár videót- olvasgattam a beszámolókat.. N... (2016.09.10. 10:11) Bec-kút (kimotoroztam a Mátrába...)
  • hobbymotoros: Na végre! Jó látni, hogy még él a blog! Jó volt olvasni e rövid sorokat, és látni a visszatérést. (2015.03.29. 17:49) Mopedeztem...,túl az első 20 kilométeren
  • hobbymotoros: Feri, nem hajtod már a Babettát? Tavaly télen kedvenc elfoglaltságom volt visszaolvasgatni a remek... (2014.12.13. 16:36) Kettőszázhetes

Karancs vidék

pappferi 2011.10.06. 21:28

 

Tegnap délután kellemes napsütés volt,ezért kedvet kaptam egy kis mopedezéshez.
 
Felmerült a kérdés: hová,merre menjek,hiszen olyan sok helyen jártam már és egy hosszabb út nem fér bele egy fél délutánba. Bepakoltam az esőruhát,szerszámot,pumpát és elindultam Kisterenyére ahol feltankoltam a kettőszázhetest.
Salgótarján felé vettem az irányt.
 
A város határában található benzinkútnál vettem cigit,füstöltem egyet és az uticélon gondolkodtam még mindig. Indulok tovább és menet közben megszületik az utiterv. A litkei kereszteződésnél Litke felé fordulok és a Karancs vidék felé tartok. Starján-Károlyi meredek emelkedőjével küzd meg a kettőszázhetes és kék füstöt ereget az emelkedő tetejéig. Visszanézek az alattunk elterülő városra és kezdődik a lejtmenet amit nem szeret a Babetta. Leérünk és kezdődik egy jól motorozható kanyargós szakasz Karancsaljáig.
Egy nagy KÖSZÖNÖM a teherautók vezetőinek,mert helyenként felvették az én forgalom lassító tempómat és nem akartak leszorítani az útról,inkább úgy éreztem vigyáznak rám. Sok ilyen kellene az utakra!
 
Elérem Karancsalját….
 
…araszolgatok a faluban és készítek egy képet a Karancsról.
 
Karancslapujtőn majdnem átmotorozok,de elfordulok jobbra Karancsberény felé.
 
Karancsberény. Lelassulok,menet közben nézelődöm a faluban és a falu végén egy kereszteződésnél meg kérdezek egy asszonyságot,hogy merre érdemes tovább haladnom. Egyenesen megyek akkor Szlovákia,ha meg jobbra akkor egy tanya,de szép vidék,volt a válasz. Rögtön rákérdezek a kutyákra és mondja,hogy van egy….,mindegy elindulok a tanya felé és rövid motorozás után két kutya kerget meg az útmenti gazdaságból és kisér egy darabig,de szerencsére a kuvasz láncon van.
 
Motoroztam még néhány kilométert és ide jutottam,megálltam,leültem az útra és elmerültem a táj szépségében. Jól láthatóak már az ősz csalhatatlan jelei.
Visszaindulok Karancslapujtőre és ott elfordulok még a szomszéd falu,Karancskeszi felé,ahol a keresztszüleim élnek. Sokáig beszélgetünk,de indulnom kell hazafelé,mert szürkül és a hideget is érezni már.
 
Karancslapujtőn megállok egy fénykép erejéig,cigizek és közben összeszedem a gondolataimat. Alig negyedóra és sötétben fogok motorozni hazáig,de a hátsó lámpám izzója kiég néha. Van nálam tartalék,viszont figyelnem kell majd hátra néha-néha.
Indulás! Karancsalja után már sötétben hajtok fel a hegyre,le a lejtőn és Salgótarjánban járok újra csak most sötétben. Nem tervezek megállót Nagybátonyig,mondhatni megyek már egygázon,sűrűn nézegetve a hátsó világításomat.
 
Ennyit látok előre ami nem sok,de talán a sebességemnek éppen megfelel.
Mondom ezt azért is,mert Kisterenye és Nagybátony között a 21-es úton (nem az útpadkán!)egy emberke gyalogolt láthatósági mellény nélkül. Sikerült észrevennem és elkerülnöm teljes sötétségben a Babetta világításánál.
 
Hazaértünk szerencsésen és a kritikusnak mondható hátsó világítás is végig bírta.
 
A kettőszázhetes minden gond nélkül teljesített már megint én pedig örömmel lassultam le a nyergében.
 
Nagybátony-Kisterenye-Salgótarján-Karancsalja-Karancslapujtő-Karancsberény-Karancslapujtő-Karancskeszi…és mindez visszafelé is. 80 kilométer az útvonaltervező szerint.
 
Ahogy végigmentem a falvakon észrevettem,hogy megnézik a Babettát az öregebbek és a robogókhoz szokott fiatalok is. Lehet,hogy azért,mert idegen vagyok,de észrevettem már máskor is.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://babetta207.blog.hu/api/trackback/id/tr983283836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása