Vezetek,írok és fényképezek

Kismotoros kirándulások-túrák Nógrád,Heves,Borsod és Pest megye útjain.

A Találkozó honlapja

Videó

Tamás videói

Babetta Banális

Hozzászólások

  • vermes tibi: Örömmel látom, hogy nem halt meg az oldal. Nekem sokat jelent ez a blog, ennek hatására kezdtem ko... (2017.02.19. 19:20) Tároló mélyén..
  • ilaris: Nekem az első kép van letöltve Feriről....... Néha előkeresem.... megnézem... Ő mindig Bab... (2016.09.10. 10:16) Délutáni mopedezés
  • ilaris: 2016 09 10 Nosztalgiáztam egy keveset.. Végig néztem pár videót- olvasgattam a beszámolókat.. N... (2016.09.10. 10:11) Bec-kút (kimotoroztam a Mátrába...)
  • hobbymotoros: Na végre! Jó látni, hogy még él a blog! Jó volt olvasni e rövid sorokat, és látni a visszatérést. (2015.03.29. 17:49) Mopedeztem...,túl az első 20 kilométeren
  • hobbymotoros: Feri, nem hajtod már a Babettát? Tavaly télen kedvenc elfoglaltságom volt visszaolvasgatni a remek... (2014.12.13. 16:36) Kettőszázhetes

Zagyva túra 1. rész (Salgóbánya-Nagybátony)

pappferi 2011.06.24. 22:08

 

Megfordult a fejemben egy Zagyva-túra,mert itt folyik el városunk mellett.

Ezért ma délután elmotoroztam a forrásáig ami Salgóbányán található és úgy terveztem,hogy végigjövök azokon a településeken amelyeket érint,egészen Nagybátonyig.

Az útvonal: Nagybátony-Salgótarján-Somoskőújfalu-Salgóbánya-Zagyvaróna-Mátraszele-Homokterenye-Nemti-Nagybátony  (kb 77km)

Somoskőújfaluig egy laza kis út volt,aztán jöttek a kemény emelkedők ahol bizony pedáloznom is kellett egyszer-kétszer.

Eresztvény. Pihentetni kell a Babettát...

Innem már gyorsan elérem Salgóbányát és elindulok a forrás felé vezető úton aztán ösvényen ami rettentően sáros és csúszós.

A Zagyva forrása.

Elindulok visszafelé és követni fogom a Zagyvát.Az útvonaltervező szerint Zagyvarónára vezet innen egy földút amit a helyiek megerősítenek ezért ezt választom.

Nem jól tettem...,benéztem valami elágazót,eltévedtem,eljutottam egy erdei tanyához ahol le volt drótozva az út...,megfordultam de már akkor jött három kutya,kettő hajtós fajta meg egy komondor....,gatya tele,Babettával nem tudok lelépni..3-400 méteren keresztül üldöztek aztán megunták.

Mentem még egy darabig az ösvényeken...

...és Salgótarjánban találtam magam a Tóstrandnál...

..ráadásul jól összesároztam a motort.

Most mi legyen? Úgy döntök,hogy nem adom fel az eredeti tervemet és aszfalton közelítem meg Zagyvarónát.

Zagyvaróna.Ide vezetett volna az a földút,cigizek és megyek tovább Mátraszele felé.

Vízválasztó

Elérem Mátraszelét és rövidíthetnék is a haza vezető úton mégsem teszem.

Homokterenyén(Mátraterenye) egy éles jobbkanyarral a hegyek közé veszi az irányt a Zagyva.Egy fölúton követhetném de mára elegem lett a födutakból ezért inkább kerülök egy kicsit.

Itt már táblát is "kapott"..

Nemti határában egy mostanában felújított hídon...

...ez pedig már a Maconkai-tározó előtt van közvetlenül.

Eddig jutottam a mai napon,Salgóbányától-Nagybátonyig.

 

Címkék: túra moped babetta 207

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://babetta207.blog.hu/api/trackback/id/tr343012504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása