Vezetek,írok és fényképezek

Kismotoros kirándulások-túrák Nógrád,Heves,Borsod és Pest megye útjain.

A Találkozó honlapja

Videó

Tamás videói

Babetta Banális

Hozzászólások

  • vermes tibi: Örömmel látom, hogy nem halt meg az oldal. Nekem sokat jelent ez a blog, ennek hatására kezdtem ko... (2017.02.19. 19:20) Tároló mélyén..
  • ilaris: Nekem az első kép van letöltve Feriről....... Néha előkeresem.... megnézem... Ő mindig Bab... (2016.09.10. 10:16) Délutáni mopedezés
  • ilaris: 2016 09 10 Nosztalgiáztam egy keveset.. Végig néztem pár videót- olvasgattam a beszámolókat.. N... (2016.09.10. 10:11) Bec-kút (kimotoroztam a Mátrába...)
  • hobbymotoros: Na végre! Jó látni, hogy még él a blog! Jó volt olvasni e rövid sorokat, és látni a visszatérést. (2015.03.29. 17:49) Mopedeztem...,túl az első 20 kilométeren
  • hobbymotoros: Feri, nem hajtod már a Babettát? Tavaly télen kedvenc elfoglaltságom volt visszaolvasgatni a remek... (2014.12.13. 16:36) Kettőszázhetes

1014-Kékestető Babettával.

pappferi 2011.11.04. 19:32

Szabad a délutánom és hazafelé hoztam üzemanyagot a kettőszázhetesbe,hátha elgurulok valamerre. Borús,szeles idő van mégis elindulok mopedezni a Mátra útjaira. Titokban Kékestető a célom,már hétvégén is gondolkodtam rajta,de gyáva voltam hozzá.

Egyáltalán képes arra a kettőszázhetes,hogy leküzdje ezt a hegyet? Megpróbálom és nekiindulok.

Hosszú emelkedő Szorospatak után,ezért megállok egy alapjáratos pihenésre....

...aztán "tépünk" tovább felfelé a hegyre.

Meglepetéseket okoz az avarral sűrűn borított út. Nagy kátyúk,összehordott apró és nagy kövek vannak a levelek alatt,ezért óvatosabbra veszem a tempót.

Mátraalmás. Rágyújtok és mégegyszer átgondolom az uticélt.

Gyönyörű a táj meg kell állni bámulni,csodálni egy pillanatra.

Hamarosan odaérek a 24-es főúthoz és már nem fordulok vissza,megyek Kékestető felé. Az idő is szorít nem nagyon akarok megállni,de azért van időm nézelődni.

Az irány adott...

Mátraháza. A parkolóban pihentetem a kettőszázhetest.

Ez is szép teljesítmény egy öreg Babettától és a neheze még csak most jön. Kikapaszkodik Kékestetőre? Sokat kell majd pedáloznom? Hamarosan választ kapok a kérdéseimre.

Elindulok,befordulok és rögtön egy meredek emelkedő ahol pedálozni kell...,felérek az első kanyarig,innen egy picikét könnyebb,de végig emelkedik az út.

A kettőszázhetes koppanásig gázon és nagyon lassan halad felfelé,hiába próbálok rásegíteni,alig emelkedik a fordulatszám.

Szép őszi táj...

...az ország legmagasabb csúcsán a kettőszázhetes. Hideg csípős szél fúj. Brrrrr.....

Alig néhány méterre a csúcstól van egy emlékmű.

 

Gyújtottam egy mécsest és megálltam néhány pillanatra. Megindító...

Indulnom kell visszafelé..

Beindítom a motort a világítás miatt és azt tervezem,hogy kikapcsolt hajtással megyek Mátraházáig.

Megyek? Hasítok lefelé,a fékek dolgoznak rendesen,hatalmas élmény.

Leértem,megfagytam,beállok a parkolóba...

...és rendelek egy forró citromos teát. Nagyon jó,segít rajtam.

De most már tényleg indulnom kell,habár úgyis sötétben fogok hazaérni. Megiszom a teát és indulás.

Most balra...

...a fák között már elveszik a fény.

Ez már csak a vaku ereje. Remélem,hogy leérek Szuhára még sötétedés előtt!

Már folyamatosan haladok,nem állok meg,de Mátraalmást sem érem el,besötétedett. Sokszor nem tudom kikerülni a gödröket,kátyúkat és hatalmas csattanások kiséretében érem el Szuhát. Még a kutyák is csaholnak...

Átérek a falun és eltünik a kettőszázhetes alapjárata és gázra is csak hörög. Nincs kedvem megállni,rátolom a szivatót és nagy gáz. Visszatér minden a rendes kerékvágásba és innentől egy laza 7 kilométer van hazáig.

Hazaértem,vagyis hazaértünk. Helyére tolom a kettőszázhetest és megközelítem a fűtőtestet egy forró csoki kiséretében.

Azt hiszem,hogy egy nagyon jót mopedeztem délután.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://babetta207.blog.hu/api/trackback/id/tr333354225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása