Arra használtam a kettőszázhetest amire kitalálták,ide-oda mászkáltam vele vagy 20-30 kilométert.
Elmentem Kisterenyére és a garázsban kiszereltem a tengelykapcsoló pofákat. Az egyiken majdnem fémig kopott a ferodol,időszerű volt már a csere.
Egy ősrégi,de gyári körrugós került beépítésre.
Beindítom a motort és rögtön forgatja is a kereket,csattogó hangja van alapjáraton viszont jobban reagál a gázadásra,jobban kitapad. Meg kell szoknom a működését.
Rákukkantok a hirhedt Jikov porlasztóra is,ha már így le van szerelve a burkolat. Gyenge oljgőz (benzingőz??) lepi be...
Elindulok tankolni,mert már a tartalékot koptatom. Belefért 2.5 liter. Gyors fejszámolás..,kb 130 kilométeren zabálta meg ezt a mennyiséget ami durván 2 literes fogyasztást jelent 100 kilométeren. Éreztette a hatását a domaházi és a ceredi hegymenet,de ezt már a Kékesen járva is megtapasztaltam.
3-5 dl többletfogyasztást hoznak a hegyek.
Elgurulok fúróvízért és szerencsém van,mert alig vannak a kútnál.
Jobban néz ki a kettőszázhetes.
Szépen,lassan gurulok hazafelé,természetesen egy kis kerülővel...
Napsütéses,szép idő van,öröm mopedezni.
Muskátlit kell vennem a virágládákba,ezért Nagybátony falusi része felé indulok délután a kettőszázhetes nyergében. Van egy jó hely,megveszem a virágokat és útba ejtek még egy forrást a mai napon.
Szent György forrás-Nagybátony falu
Csend van,gondolatok cikáznak a fejemben és megszületik a hazafelé vezető út terve. Elkerülöm a várost...
A falutól földúton megyek egészen Maconkáig.
Útközben megállok egy magaslesnél és bámészkodok néhány pillanatig.
Indulni kell,mert a sztender alatt besüpped a felázott talaj.
Virágszállító moped a házunk előtt...
és a virágok is épségben hazaértek.
Én pedig egy jót mopedeztem ma a kettőszázhetessel.
Sokan használják napi közlekedésre a Babettát vagy más tipusú mopedet és eszük ágában sincs mindezt lefotózni,bárhol is közzétenni.