Vezetek,írok és fényképezek

Kismotoros kirándulások-túrák Nógrád,Heves,Borsod és Pest megye útjain.

A Találkozó honlapja

Videó

Tamás videói

Babetta Banális

Hozzászólások

  • vermes tibi: Örömmel látom, hogy nem halt meg az oldal. Nekem sokat jelent ez a blog, ennek hatására kezdtem ko... (2017.02.19. 19:20) Tároló mélyén..
  • ilaris: Nekem az első kép van letöltve Feriről....... Néha előkeresem.... megnézem... Ő mindig Bab... (2016.09.10. 10:16) Délutáni mopedezés
  • ilaris: 2016 09 10 Nosztalgiáztam egy keveset.. Végig néztem pár videót- olvasgattam a beszámolókat.. N... (2016.09.10. 10:11) Bec-kút (kimotoroztam a Mátrába...)
  • hobbymotoros: Na végre! Jó látni, hogy még él a blog! Jó volt olvasni e rövid sorokat, és látni a visszatérést. (2015.03.29. 17:49) Mopedeztem...,túl az első 20 kilométeren
  • hobbymotoros: Feri, nem hajtod már a Babettát? Tavaly télen kedvenc elfoglaltságom volt visszaolvasgatni a remek... (2014.12.13. 16:36) Kettőszázhetes

Téli túra után...

pappferi 2012.02.11. 18:09

Csütörtökön délután elvittem a mosóba…



…és megszabadítottam a rárakódott sós hólétől,mocsoktól.

Szép tiszta lett újra. Szeretem amikor ilyen állapotban van...


Az utak már szárazak voltak,hazafelé csak a vízpermet fagyott jéggé a kettőszázhetesen. Tárolóba került,hagytam felengedni és száradni,aztán átesett egy ápoláson. Áttöröltem a fényezett,krómozott részeket,a gumikat leápoltam és megolajoztam a kenési helyeken.


Pénteken a városban közlekedtem vele,boltba mentem…


…és nem bírtam ki,elgurultam megint Szentkút felé néhány kilométert.



Tiszta motorral már kerültem a havas utakat. Száraz hideg van,lefagyott a kezem amikor levettem a kesztyűt és fényképeztem.
Leellenőriztem,hogy nem maradt-e valahol víz a mosás után. Működik rendesen,jó lesz.

Szombat reggel..,ébredés..,kávé...,a kettőszázhetessel kell mennem dolgozni.
Rápillantok a hőmérőre -16 fokot mutogat nekem.  Beöltözök és már mozdulni is alig tudok a bakancsot nehezen tudom felhúzni.
Előtolom a kettőszázhetest és indítok,jól indul,igaz még csak most jött ki a meleg tárolóból.
Alig fél perce pöfög és kezd fulladni a motor,gázt adok neki és félszivatón hagyom melegedni tovább. Felveszem a sisakot és a kesztyűt aztán indulás…



Sötét van és hideg amikor beérek melóba.
Dekompresszor helyett szivatóval állítom le a motort,belefullad az üzemanyagba.



Melegebb nem lett,de már kezd kivilágosodni amikor el tudok indulni a szokásos húsz kilométert megtenni. Rárúgok,rögtön gyújt,jót tett neki leállításkor a szivató.


Nagyon hideg van,lassan hajtok nem akarom nagyon terhelni,mert érzem a mozgásán,hogy össze vannak fagyva az alkatrészei és a kenőanyagok is mindenhol. Átvette a környezet hőmérsékletét és nem vagyok biztos benne,hogy jót tesz neki.
Megyek utcáról utcára,nehezen melegszik be a motor,látható füst hagyja el a kipufogót és megemelkedett az alapjárati fordulatszám egy kicsit,de megfelelően működik.



A falusi kocsmánál megállok és bemegyek egy kicsit melegedni. Deres az arcom,fáznak az ujjaim...


Feltöltődök picikét és indulok,előttem van még egy tizes.
Néha húzom neki,de csak néha,amúgy lassan haladok...
Közben kel fel a Nap és hidegebbnek érzem a levegőt,szivesen lefényképezném,de vadászkutya legyek ha leveszem a kesztyűt,nem tudnám visszavenni,jó meleg van benne,nem engedem ki.


Igazásdiból nem akartam ezt a néhány kilométert. Nem volt más közlekedési eszköz,az autót elvitte a kisfiam,a melós bringán tegnap eltört a váz,gyalog meg nem esett jól menni húsz kilométert.

Címkék: tél hideg moped babetta

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://babetta207.blog.hu/api/trackback/id/tr24094508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása