Szépen halad a bejáratás ezért délután nekiindulok a Zagyva völgyében egy nagyobb motorozásra. Nincsen konkrét tervem,megyek ameddig jólesik vagy ameddig a Babetta "bírja".
Útra keltünk és szépen haladtunk lefelé a 21-es úton,jó volt hallani a motor hangját,a kipufogó duruzsolását.
Mátraverebély-Pásztó-Szurdokpüspöki-Jobbágyi..,fogytak a kilométerek és Jobbágyinál megálltam egy pihenőre,mert meleg volt.Talán egy negyedórát álltam és mentem tovább Hatvan felé,de Apcig már nem jutottam el.
Elveszett a Babettából minden erő,teljes gázon is alig akart menni..,csakis alapjáraton.
Útszéle,szerelés,gyertyakép normális,szivatóra megfullad nagy gázon is.Visszafordulok és elindulok hazafelé lassú tempóban de teljes gázon.
Jobbágyiban megállok újra egy árnyékos helyen próbálok rájönni a hiba forrássára.
Nem sikerül ezért indulok tovább a lehető legnagyobb sebességgel.Szurdokpüspöki után a négysávos részen csörömpölést hallok és megállok rögtön.Gyors szemrevételezés és látom,hogy hiányzik a szivató rúdja,kilőtte.Visszasétálok egy darabon és próbálom megkeresni...,reménytelen,nagy a forgalom.
Valami ötlettől vezérelve egy kicsit félretolom a szívócsonk gumicsövét és ettől félgázon igencsak meglódul,szinte már félelmetes ahogy pattog az aszfalt buckákon.Alapjárat és félgáz..,a kettő között erőtlen,nehezen veszi a fordulatot.
Megkínoztam de hazaértem vele,gyorsan neki is láttam szerelni.Szétszedtem a kipufogót,minden rendben,a szívó oldalon szintén,üzemanyagtartály és csap működik,benzin eljut a porlasztóba,gyertyakép még mindig barna.Szét kell szednem a porlasztót,mert talán ott van a hiba.
A napokban Jikov ellenőrzés lesz.Ennyi kínom még nem volt egy 50 kilométeres út alatt de bekövetkezett ez is...,azért alapjáraton szépen ketyeg.